יום ראשון, 7 בינואר 2018

טיפול נכון לדשא סינטטי


תחזוקה נכונה לשמירה על הדשא הסינטטי שלכם
אם בחרתם להשקיע ברכישה ובהתקנה של מרבדי דשא סינטטי, חשוב להקפיד גם על תחזוקה וטיפול הולמים של המדשאה. בכל הנוגע אל מרבדי דשא סינטטי טיפול ותחזוקה הם אינם נושאים מורכבים, ולכן אין סיבה שלא להקפיד למלא אותם על בסיס קבוע. הטיפול בדשא הסינטטי נחלק לשני שלבים מרכזיים – ניקיון נקודתי ומקיף של הלכלוך המצטבר, כמו גם מניעה של נזקים עתידיים אפשריים. כדאי להקפיד למלא אחר הוראות הניקוי והתחזוקה שסיפק היצרן או היבואן וכך לוודא כי הטיפול בו אתם נוקטים אכן מתאים לסוג הדגם הספציפי שרכשתם.

שלושה שלבים לניקוי יסודי של הדשא


·         ניקיון של לכלוך נקודתי – אם מדובר בניקיון של לכלוך נקודתי – הרי שאין צורך לשלוף את התותחים הכבדים. תוכלו להסתפק במטאטא קשיח או במגרפת פלסטיק (כזו שאיננה עלולה להזיק לסיבים המלאכותיים של המרבד). 
·         ניקיון מקיף ורחב – בעזרת מפוח או שואב אבק תוכלו לנקות את מרבד הדשא הסינטטי באופן מקיף, רחב ויסודי. מומלץ להשתמש בשואב אבק ייעודי לצורך כך ולהקפיד על ניקיון זה מדי חודש או לפני אירועים מיוחדים.
·         ניקיון "על רטוב" – מומלץ לנקות "על רטוב" את המדשאה בעזרת צינור מים בתדירות של אחת לחודש. המים מסירים באופן גורף את כל הלכלוך והאבק המצטברים. למיטיבי לכת אשר מעוניינים להימנע מבזבוז מים ניתן להשתמש במקום זאת בקיטור.

מניעת פגמים או נזקים שעלולים להיווצר



לצד ההקפדה על ניקיון הדשא מומלץ לנסות למנוע מבעוד מועד היווצרות של נזקים או פגמים אפשריים. כך למשל, יש להרחיק מן הדשא הסינטטי כל מקור של אש גלויה או פחמים (מנגל, סיגריות, מדורות). אלו עלולים לחרוך את הסיבים ולהותיר במרבד נזק ניכר לעין. בנוסף, אין לעשות שימוש בחומרי ניקיון שאינם מותאמים לטיפול בדשא סינטטי.

גם אלו עלולים לפגוע במראה המרבד ובאיכות הסיבים, וכך לפגום במראה של המדשאה כולה. מעבר לכך, אם השקעתם ברכישת דשא סינטטי טיפול ותחזוקה נבונים הם אינם טרחה רבה, ומומלץ בחום להקדיש להם את תשומת הלב הראויה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה